
Om oss
Data. Vi har mengder av det. Evnen til å sammenstille data, analysere og deretter skaffe innsikt er viktig. Vel så viktig er menneskene som jobber her. De som kan faget, som har erfaring og som evner å omsette innsikt til lønnsomt kundeengasjement.
Vi skaper fremtidens handleopplevelse
Vi kobler relevante produkter og kunder sammen i digitale kanaler på en ny og unik måte. I takt med økende digitalisering av varehandelen leverer vi stadig nye digitale tjenester til våre kunder.
Vi kjenner viktigheten av relevans og presisjon i kundedialogen. Derfor jobber vi med kvalitativ og kvantitativ innsikt, tegner ut fremtidige kundereiser og utvikler våre tjenester og produkter smidig med kunde i fokus for å raskt kunne møte verden. Våre aner strekker seg over 20 år tilbake i tid og vi har en solid erfaring om den norske forbrukeren innenfor detaljhandel.
Vår Historie
2019 - Sylinder Media etableres. Salg av personaliserte annonser i digitale medier starter i 2020.
2018 - Agil arbeidsmetode innføres. Samlokalisering med våre viktigste samarbeidspartnere innenfor IT- og web-utvikling.
2017 - GDPR trer i kraft. Arbeidet med å skape forståelse for vår strenge fortolking starter mot norske og internasjonale medier. Tillit hos forbruker skal bli våre kunders styrke.
2016 - Med KIWI lanseres KIWI pluss. En klubb-i-klubben til lojalitetsprogrammet Trumf som gir økt fast i antall medlemmer. bonussparing og samtykker til kundedialog.
2015 - Sammen med NorgesGruppen sine kjeder og Trumf starter et målstyrt arbeid med å få en høyt antall kundesamtykker tilpasset fremtidens lov om personvern (GDPR).
2014 - Sylinder utvikler personaliserte handlelister. MENY vinner IGD sin pris for mest innovative app. Sylinder samarbeider med MENY og SPAR for å utforske og pilotere netthandelsløsning.
2012 - Ny avtale om datavarehus og analyseverktøy med hensikt å bedre forbrukerinnsikt knyttet til sortimentstyring.
2007 - Sylinder får ansvaret for utvikling av digital kundedialog og tjenester for MENY, KIWI, SPAR og Joker.
2005 - Sylinder AS etableres av NorgesGruppen som spinn-off fra lojalitetsprogrammet Trumf. Selskapets 9 ansatte organiseres i de to avdelingene Sylinder Analyse respektive Kundedialog.